Сладоледи и кремове

Крем с кисело мляко

Ето един бърз и лесен начин за приготвяне на крем.  По рецепта на майка ми е, а тя готви страшно вкусно. ; ) Въпреки че не се получи точно като нейният (наистина опитах), този му вариант също стана много добре.

Продукти:

– захар на вкус (по възможност кафява)
– кисело мляко – 2 кофички
– сладкарска сметана  –  250 мл (силно препоръчвам Президент. Аз използвах Meggle и не съм доволна.)
– шоколад – течен или на блокчета (200-250 гр)
– топинг (аз използвах горски плодове)

Захарта се изсипва в киселото мляко и се разбърква докато млякото придобие сладък вкус.
Сметаната се разбива с миксер до получаването на крем.
Сметаната и киселото мляко се смесват, след което разтопеният шоколад (на водна баня или в микровълнова) се добавя към получената смес.
Преди да изсипите кремът по чашите, препоръчвам самите тях да украсите с топинг. Едва тогава пълните всяка чаша наполовина с крем, след което слагате топинг (може и конфитюр), отново крем, отново топинг. Може да ги ядете веднага, но би било добре да постоят в хладилник за около 30 минути.
По рецепта на майка ми шоколадът не се смесва с киселото мляко и сметаната, а се слага разтопен измежду половинките крем наместо топинг. Когато изстине става на парченца и  усещането е много приятно. Този път не ми се получи, но следващият със сигурност ще пробвам отново. : )

Вашият коментар

