Други / Сладкиши и торти

Какаови браунис за начинаещи

*Scroll down for English*

Да, и аз не обичам, когато някой вкарва случайни английски думи тук и там, но от друга страна предпочитам оригиналните наименования на повечето сладкиши. Например браунис.

Това е първата шоколадова рецепта, която някога изпробвах сама, затова ми се стори логично да започна от нея.
В един неприятен и, естествено, дъждовен есенен ден страшно много ми се дояде брауни. Наскоро обаче бях опитала в едно софийско кафене и останах ужасно разочарована – беше сухо и изобщо не толкова наситено шоколадово, колкото очаквах. Знаейки, че ще трябва да поема нещата в свои ръце, попитах гугъл кои според него са най-добрите браунис. И до ден-днешен не знам как да му се отблагодаря, че ме изпрати директно в любимия ми вече кулинарен блог – Smitten Kitchen.

След като прочетох поста и стигнах до необходимите продукти, с огромна изненада установих, че ги имам всичките! Сигурна съм, че и при вас ще се случи същото. Преглеждайки и метода на приготвяне, се уверих, че това е достатъчно лесна рецепта, за да се отправя към кухнята незабавно. Около 45 минути по-късно, докато предъвквах първата хапка от първото ми шоколадово изделие, не можех да не се съглася с гугъл – това наистина бяха са най-добрите браунис.

Какаови браунис за начинаещи
Адаптирано от Smitten Kitchen

140г краве масло (аз използвам немско, защото българските прекалено много ми ухаят на.. ами, крава)
200г захар
60г какао (тъй като това е доста основна съставка, по-добре използвайте по-качествено)
щипка сол
1 ч.л. ванилов екстракт (единственият хубав, който съм намирала в България, е този)
2 студени яйца
65-70г брашно
75г ядки по избор (изобщо не са задължителни, честно казано)

Фурната се включва на 160 градуса, а решетката й се премества в долната 1/3.
В средно голяма, топлоустойчива купа се смесват маслото, какаото, солта и захарта. Слагат се на водна баня (на слаб огън), докато маслото напълно се разтопи, захарта се е поразтворила и сместа е станала еднородна. Оставя се да поизстине, след което се слага ванилията. Разбърква се хубаво, а после се добавят и яйцата. След всяко яйце се разбърква бързо и внимателно. Брашното се пресява отгоре, отново се разбърква, и, ако се използват ядки, също се слагат.
Сместа се изсипва в покрита с хартия за печене тавичка.

Пече се около 35-40 минути. При проверка с клечка за зъби, би трябвало да излезе леко влажна с малко тесто по нея. Оставя се да изстине напълно и се нарязва на квадратни парчета. Ако държите да са перфектно нарязани (без да се натрошат по края), можете да оставите сладкиша в хладилника за известно време (или пък направо в камерата).

Bon Appétit!

*****

This is the only recipe I’ve only translated and not changed even a tiny little bit. So there’s no need to write it back in English. Just visit the original recipe on Smitten Kitchen.

4 thoughts on “Какаови браунис за начинаещи

  1. Здрасти, от известно време ви следя, но днес за първи път се престраших да опитам нещо и много ми хареса резултата! Поздравления за идейките и продължавайте в същия дух! Супер сте и двете! ^^🙂

  2. Благодаря за милите думи! Много, много се радвам, че си останала доволна🙂 Дано се престрашиш скоро и още нещо да пробваш…

    Поздрави🙂

Вашият коментар

